Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.10.2010 17:41 - Montmart, Paris или Париж, Монтмартър
Автор: 1etty Категория: Туризъм   
Прочетен: 4048 Коментари: 2 Гласове:
11

Последна промяна: 13.11.2017 05:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image
Ура за нас - в Париж сме!

Вече настанени в хотела (виж: 1etty.blog.bg/turizam/2010/09/21/hotel-quot-montmartrois-quot-parij.608670), време за разходка и първи самостоятелни впечатления...Улиците в Монтмартър не са от най-широките. Има внушителни сгради и много кюшета, докато в София можем да се похвалим с 5-те кюшета; тук видяхме много по 5 и дори 6!!!

image      image

Зяпам като туристка - голямата шарения: малки квартални магазинчета; негри, араби, индийци, французи (ама много малко). Детето се притиска уплашено до мен. Дърпа ме за ръка: "Мамо страх ме е..." А сега какво стана?! За първи път вижда негри и толкова араби от близо (не съм я водила в Илиенци)  :))). Дръпвам една лекция за демокрацията, за равенството и колониализма, та ето защо тези негри и араби не са като другите, а са си французи (колкото разбрало детето - толкова, ще порасне) и продължавам да я влача по кварталните улички. Чудесно гъмжило. Париж е като кошер. Многолюден, пъстър, и както детето каза: "Това е много странен град!!!" - всякакви националности (страшно много туристи) и контрастна класическа величествена архитектура. По улиците могат да се видят най-различни превозни средства: нови и не толкова нови коли и модели, рикши, тротинетки, мотори и моторетки, ролери, колела и то от всичко по много. Парижаните определено са мобилни.

image     image


Българка съм и затова първото, което правя е да разгледам цените по магазинчетата: хляб 1,50Е; франзела 1,70Е; месо кг 10-15Е, минерална вода Evian 1,60Е, домати 3,0Е... Я супермаркет - влизам: хляб 0,59Е; франзела 0,47Е, вода 0.40-0.70E, супа артишок (кутия) 1,25Е, шоколад  0,50Е, домати 1,23Е... Та Париж е пълен с контрасти!!!


image      image

     Не пропускам и "Tati"-тата (да взема нещо евтиничко за детето). В магазините, всеки награбил дрехи, като за последно 4-10бр., като видях това, ми стана неудобно чак с моето едно парцалче...Точно в този момент на касата разправия: дали сметката не е объркана; реших да поогледам още и тогава пак да се наредя на опашка. Нареждам се втори път: вече с 4бр. :) Маркират стоката, ама аз съм си направила сметката наум - да му се невиди и французойката, защо ми иска повече? Почвам да обяснявам на английски: Извинете, има грешка в сметката! Касиерката не отбира и бъкел, но ми отговаря на френски. Аз продължавам, този път вкарвам в действие жестове и соча етикетите, сметката, и пак английския. Касиерката пак на френски. Тя на френски - аз на английски - разгеле след 5 мин се разбрахме, че ми е надмаркирала и трябва да ми върне пари. Да съм ходела у лево. Отивам в ляво - там закачалки!!! Пак питам - леле боже в този квартал нито една французойка не знае английски! Някак си разбрах, кое ляво - съседния магазин в ляво. Пак на касата, пак на английски: "Объркана ми е сметката, казаха че тук ще ми върнете парите." И тази касиерка не знае английски, дръпва ми една реч на френски, ама аз пък този език не го знам...Късмет: появяват се две арабки (с дългите рокли и забрадки) обаче знаят и френски и английски та те помогнаха да се разберем двете с касиерката. Накрая ми върнаха парите. После казах на детето: Не само у нас касиерките грешат...и дори и "странно" облечен, щом знаеш повече езици навсякъде можеш да се справиш със ситуацията и си добре приет.

А за Парижките забележителности в следващия постинг!

За всички прочели това - чаша френско шампанско :)))

image



Гласувай:
11


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Не става във Франция
09.10.2010 18:30
с английски:))))))
цитирай
2. hristo27 - Посетила си един от най-хубавите ...
09.10.2010 18:30
Посетила си един от най-хубавите градове в Европа!
Очаквам продължението.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: 1etty
Категория: Лични дневници
Прочетен: 285842
Постинги: 64
Коментари: 69
Гласове: 858
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол